AB III Wojna Światowa - Gra AB która jest podobna do AB II Wojna Światowa, lecz akcja dzieje się w czasach nowoczesnych, a mianowicie w 2011-2017.

Bronie

Jako że gra dzieje się w czasach nowoczesnych, wprowadzono najbardziej znane modele broni na świecie.

Pistolety

  • M1911
  • Desert Eagle
  • M9
  • USP.45

Strzelby

  • M1014
  • W1200

Lekkie karabiny

  • Mini-Uzi
  • MP5
  • P90
  • Skorpion
  • AK-74u

Karabiny szturmowe

  • AK-47
  • G3
  • G36C
  • M4A1
  • M16A4
  • M14 (tylko w multiplayer)
  • MP44 (tylko w multiplayer)

Karabiny maszynowe

  • M249 SAW
  • RPD
  • ===M60E4===

Karabiny snajperskie

  • M40A3 (tylko w multiplayer)
  • M21
  • M82A1 "Barret" (w grze występuje stacjonarnie, a w multiplayer normalnie)
  • R700
  • Dragunov

Wyrzutnie

  • FIM-92 Stinger (niedostępny w multiplayer)
  • FGM-148 Javelin (niedostępny w multiplayer)
  • RPG-7
  • AT4 (tylko po wpisaniu kodu give all w misji Szok i Zdumienie w pierwszej części gry, a w drugiej bez kodów.)

Inne

  • C4
  • Claymores
  • Nóż

Dodatki

  • Tłumik
  • Celownik ACOG
  • Celownik kolimatorowy
  • Celownik holograficzny
  • Granatnik

(skrócono inne bronie z powodu lenistwa autora)

Multiplayer

Multiplayer to znany z AB II Wojna Światowa 2 tryb gry, jednak nowoczesny. Można teraz latać nawet samolotami i liczba graczy wzrosła do 8. Zasady są takie same: Zabijasz wszystkich wrogów, a potem innych graczy.

Operacje Specjalne

To nowy tryb gry, wprowadza różne operacje np. trening z kampanii, strzelanie snajperskie lub coś innego. Można grać na czterech graczy. W tym trybie nie ma poziomu trudności rekruta, niektóre operacje przekręcają fabułę np. Porwanie samolotu prezydenta co nie miało miejsca ponieważ w grze nie udało się go przejąć, ponieważ samolot wylądował awaryjnie itp. Gra jest na czas, są różni komentatorzy frakcji w których gra gracz np. Drużynę Ultranacjonalistów komentuje Makarow. Im lepszy jest czas gracza tym więcej gwiazdek dostaje (można maksymalnie 4, na treningu 3). Również za gwiazdki można odblokować PD i bronie. Gdy zginiesz, nie możesz powtórzyć gry od ostatniego punktu kontrolnego, co jest powodem nerwów u wielu graczy.

Easter Eggi

Również w grze jest coś takiego jak Easter Egg!

I część

  • W misji przewrót  pałacowy narysowany na ścianie Ptason West
  • Czasami strzelając ze snajperki można zauważyć latające przedmioty

II część

  • Napis IW (Infinity Ward?) W misji Nic po rosyjsku

III część

  • Zdjęcie Slendermana przed misją W proch się obrócisz
  • Wydrapana liczba 68 na broni M60E4

Postacie

Dobrzy:

  • Price Bird
  • Gaz Bird
  • Soap Bird
  • Nikolai Bird
  • Kamarov Bird
  • MacMillan Bird
  • Al Fulani Bird
  • Jackson Bird
  • Griggs Bird
  • Vasquez Bird
  • Volker Bird
  • Pelayo Bird
  • Smith Bird
  • Scully Bird
  • OverLord Bird
  • AC-130 Bird
  • Griffen Bird
  • Wallcroft Bird
  • Allen Bird
  • Ramirez Bird
  • Foley Bird
  • Dunn Bird
  • Roach Bird
  • Ghost Bird
  • Toad Bird
  • Ozone Bird
  • Scarecrow Bird
  • Archer Bird
  • Frost Bird
  • Sandman Bird
  • Grinch Bird
  • Truck Bird
  • Gator Bird
  • Grizzly Bird
  • Sabre Bird
  • Tueur Bird
  • Faucon Bird
  • Burns Bird
  • Pudovkin Bird
  • Harkov Bird
  • Yuri Bird