Angry Birds Platformer to gra twórcy Lubie Bendera. Jest to platformówka w 2D.

Zanim zagłębisz się w resztę

  • Gra to nic innego jak platformówka 2D.
  • Jest na podstawie Rayman Legends (dlatego bez komentów typu: ściągacz).
  • Jak pisze gdzieś (X ptaków) to znaczy, że tyle jest potrzebne ptaków, by to odblokować.
  • Igi Island znajduje się w grze, bo Igi25 wygrał konkurs.

Cena

Gra ukazała się na kilka platfrom. Oto ceny na każdą z nich:

  • PC/MAC - 60 zł
  • PS3 - 100 zł
  • PSVita - 80 zł
  • PS4 - 120 zł

Fabuła początkowa

Ptaki zbierając zapasy na zimę w Piggy Island znaleźli kryjówkę – jaskinie. W tym samym czasie Stwórca zaczął mieć szaleństwa i stworzył kilka Magików – złych, okrutnych ptaków, które są po stronie świń. Jeden z nich zdobył władzę nad wyspą i kazał Królowi Świń zorganizować łapanki na ptaki. Ptaki wyszły, ale świnie je złapały. Jedynie zostały: Red, Hal, Barney i Skarbelka. Skarbelka zawołała Stwórcę. Przyszedł i kazał ptakom (prócz Skarbelki) wejść do jaskiń. Trójka ptaków przeszła przez jaskinię i znaleźli się w lesie. Właśnie tak zaczęła się ich przygoda…

Krainy

W grze są dostępne różne krainy. Są to:

W Podstawie

  • Piggy Island
  • Baśniowy Zamek (5 ptaków)
  • Ruiny Zamku Gnaark (20 ptaków)
  • Miasto (35 ptaków)

  • Pustynia (60 ptaków)
  • Memento Mori : Po prostu stąd spadajmy (80 ptaków)
  • Wodny Świat (100 ptaków)
  • Górzyste góry (120 ptaków)
  • Kraina Muzyczna  firmy Muzikor (135 ptaków)
  • Żarciokraina (150 ptaków)
  • Park Maszynerii (160 ptaków)
  • Fabryka Steampunku (180 ptaków)
  • Nawaneka (200 ptaków)
  • Unidli Island (210 ptaków)
  • Świątynia ostateczności (300 ptaków)
  • Kraina nieumartych (500 ptaków)
  • Pałac Stwórcy (3 milony ziaren)
  • Minigry (10 ptaków)
  • Świnie w niewoli (patrz. Szczęśliwe losy i Świnie w niewoli)
  • Oldschool (patrz. Szczęśliwe losy i Oldschool)
  • Lubie Island (50 ptaków)
  • Igi Island (wszystkie szczury)
  • I żyli długo i szczęśliwie (patrz. Szczęśliwe losy, oraz I żyli długo i szczęśliwie)
  • Gotycka zima (znajdź śnieżynkę na pustyni)
  • Uratuj Temra (odblokowuje się po ukończeniu Igi Island, Lubie Island, Nawaneka, Miasta i fabryki Steampunku)
  • Memento Mori : Pamiętaj, że umrzesz (ukończ specjalną minigrę)

W DLC

  • Piggy Island 2
  • TheCoolIsland

Inne jaskinie

W grze są też inne jaskinie. Są to

  • Wyzwania online
  • Wyzwania
  • Bohaterowie
  • Porozmawiaj z...
  • Trening
  • Wyzwania Skarbelki
  • Kino

Ptaki do Uratowania

W grze znajduje się:

  • 10 ptaków do uratowania (poziom długi, jak większość w grze)
  • 3 ptaki do uratowania (poziom krótki)

Ptaki musimy uwolnić uderzając w klatki, bale, wrogów, liny i rośliny. Gdy ptak będzie uwolniony pokaże się ikonka ptaszka w panelu zbieractwa. Nie ma ich w :”Oldschool” i „Świnie w niewoli”. Za każdego uratowanego ptaka dostajemy 30 ziaren. W poziomach DLC nie ma ich.

Rodzaje Poziomów

W grze znajduje się kilka rodzajów poziomów. Są to:

  • Poziom Standartowy
  • Poziom Uratuj Ptaka
  • Poziom Bonusowy
  • Poziom Pokonaj Wszystkie Świnie
  • Najechanie groty
  • Minigra
  • Poziom Oldschool
  • Poziom Muzyczny

Najazdy to tryb pokazujący się po ukończeniu niektórych poziomów. Musimy w danym czasie uratować 3 ptaki więzione przez wrogów, którzy powrócili. Jak nie zdążymy to ptaki dzięki Magikowi znikną.

Ziarna

Ziarna to waluta w grze. Są do zebrania na poziomach. Można za nie odblokować różne postacie i groty. Na poziomach też jest kilka woreczków (do 5). Każdy to 35 ziaren. Trudno je znaleźć i zdobyć, a gracz musi odczekać kilka sekund, by je zebrać.

Inne rzeczy do zbierania

W grze są też inne rzeczy do zbierania. Są one tylko w poziomach dłuższych. A oto one:

  • Sczury (1)
  • Fiolki (3)
  • Gwiazdki (5)
  • Zegary (10)

​A oto co dają, gdy zbierzemy wszystkie w grze:

  • Sczury = Igi Island
  • Fiolki = Pechowa
  • Gwiazdki = Starlys
  • Zegary = Temr

​W rozdziałech także znajdują się specjalne zbieractwa

  • Fabryka Steampuku - koła zębate
  • Nawaneka - Spódniczka Hula
  • Pałac Stwórcy - posążek Reda

​Jeżeli je znajdziemy to dostaniemy super specjalny szczęśliwy los. Wszystkie, dzięki którym dostajemy postać/poziom są ukryte, ale wystarczy zebrać ich odpowiednią ilość (40 x ilość w 1 poziomie np. 5 gwiazdek x 40 = 200 gwiazdek potrzebnych)

Szczęśliwe losy

Szczęśliwe losy to są rzeczy, które zdobywamy za odpowiednią ilość ziaren na poziomach fabularnych.

  • 1 za 100 ziaren
  • +1 za 300 ziaren
  • +1 za wszystkie ptaki uratowane
  • +1 za wszystkie inne zbieractwa (fiolki, szczury, zegary, gwiazdy)
  • +1 za 500 ziaren
  • +1 specjalny za zdobycie specjalnego przedmiotu (tylko w Fabryce Steampunku, Nawanece i Pałacu Stwórcy)

Szczęśliwe losy to takie zdrapki. W każdej znajduje się 6 okienek, które trzeba zdrapać. Tu są pokazane nagrody, jakie można zdobyć w grze przez zdrapki. W fabryce Steampunku, Nawanece i Pałacu Stwórcy dostajemy dodatkowy szczęśliwy super los, który daje podwójną ilość nagród, większe szanse na zdobycie rzadkiej nagrody i lepsze nagrody o 50%. (20.000 ziaren + 50% + 100%)

Nagrody:

  • 6 x ziarna = 20.000 ziaren ( 1 na 40 losów)
  • 5 x ziarna = 10.000 ziaren (1 na 30 losów)
  • 4 x ziarna = 1000 ziaren (1 na 20 losów)
  • 3 x ziarna = 500 ziaren (2 na 5 losów)
  • 6 x ptak =  10 ptaków (1 na 60 losów)
  • 5 x ptak = 5 ptaków (1 na 40 losów)
  • 4 x ptak = 2 ptaki (1 na 15 losów)
  • 3 x ptak = 1 ptak (1 na 5 losów)
  • 6 x świnia = 4 świnie w niewoli (1 na 80 losów)
  • 5 x świnia = 3 świnie w niewoli (1 na 50 losów)
  • 4 x świnia = 2 świnie w niewoli (1 na 30 losów)
  • 3 x świnia = 1 świnia w niewoli (1 na 8 losów)
  • 6 x książka = 4 poziomy „I żyli długo i szczęśliwie” (1 na 100 losów)
  • 5 x książka = 3 poziomy „I żyli długo i szczęśliwie” (1 na 75 losów
  • 4 x książka = 2 poziomy „I żyli długo i szczęśliwie” ( 1 na 50 losów)
  • 3 x książka = 1 poziom „I żyli długo i szczęśliwie” (1 na 10 losów)
  • 6 x szkoła = cały świat w „Oldschool” (1 na 70 losów)
  • 5 x szkoła = 3 poziomy „Oldschool” (1 na 50 losów)
  • 4 x szkoła = 2 poziomy „Oldschool” (1 na 30 losów)
  • 3 x szkoła = 1 poziom „Oldschool” (1 na 5 losów)

Każda zdrapka daje wygraną. Ptaki można wygrać, tylko gdy jakiegoś pominiemy w poziomach. Każdy wariant nagrody trafi się choć raz. Zdrapki raz zdobytej, nie można dostać drugi raz. Jak zdobyjemy 3 gwiazdki na poziomach Oldchool otrzymujemy za to szczęśliwy los.

Poziomy Oldschool

Poziomy Oldschool to poziomy typu z angry birds (RIO, seasons, Space, Star Wars). Jednak jest to 500 poziomów z innych fanowskich gier Angry Birds ( Mighty Fight, Futurama Adventures, Lab Rats,  Lab Rats II, Planeta Y i Lord of the ring)!

Świnki w niewoli

W specjalnych zdrapkach można wygrać Świnki w Niewoli. Są to świnki, które co dzień dadzą nam ziarna, lub woreczki. Czasem może trafić się świnka, która będzie chciała walczyć za ptaki. Jeżeli Gracz pozwoli śwince walczyć, to dostanie bonus, ale na 1 tydzień nie będzie dostawać od świnki żadnych ziaren. Bonus to 50 ziaren. Świnek jest w sumie 80.

Fabuła gry

W podstawowej wersji gry

Piggy Island

  • Poskładaj to do kupy 
  • Najazd: Poskładaj to do kupy 
  • Oblężenie 
  • Uratuj Stellę (15 ptaków): 100 ptaków pod ziemią, 20 metrów, maraton (wszystkie poziomy są krótsze) 
  • Biedne Świnie (poziom krótszy) 
  • Biedne Ptaki
  • Poznaj mą siłę 
  • Uratuj Jaya (30 ptaków): 200 ptaków pod ziemią, 30 metrów, olimpiada (wszystkie poziomy są krótsze) 
  • Destrukcja 
    • Najazd: Destrukcja 
  • Burzenie muru 
  • Najazd: Burzenie muru 
  • Magik!
  • Najazd: Magik!
  • Niszczenie zamku 
  • Nic tak nie uspokaja 
  • Zamkowa muza (poziom krótszy, muzyczny) 
  • Pranie korony (poziom krószy, bitwa z bossem) 
  • Uratuj Carmen De Janeiro : 300 ptaków pod ziemią, 50 metrów, mistrzostwa świata (wszystkie poziomy są krótsze, trzeba je ukończyć) 

SUMA: 155 ptaków do uratowania, 30 fiolek, 100 zegarów, 10 szczurów i 50 gwiazdek

Baśniowy Zamek

  • Kłopoty Fanay
  • Baśń ze smokiem
  • Uratuj Jake i Jima (20 ptaków) : 2 mury (krótsze)
  • Baśń z ciemnym ptakiem
  • Baśń o Redzie
  • Uratuj Terenca i Voldruna (30 ptaków) : 10 murów (krótszy)
  • Baśń o olbrzymie
    • Najazd: Baśń o olbrzymie
  • Nudne te baśnie
  • Zamkowe niczszenie
    • Najazd: Zamkowe Niszczenie
  • To czas Magika
    • Najazd: To czas Magika
  • Zameczkowy Metal (muzyczny, krótszy)
  • Smoczek dla Smoczka (bitwa z bossem, krótszy)
  • Uratuj Matyldę i Chucka (50 ptaków) : Koniec z tymi 50 murami

SUMA : 104 ptaki do uratowania, 24 fiolki,  80 zegarów, 8 szczurów i 40 gwiazdek

Ruiny Zamku Gnaark

  • Co to za ptak?
  • Czas na Treeworda
    • Najazd: Czas na Treworda
  • Mam chrapkę na KitKata (bitwa z Bossem, krótszy)
  • Uratuj Indkiara i Sercela (60 ptaków): Mam dość tych ruin (krótszy)
  • Mamy tulipana!
    • Najazd: Mamy Tulipana
  • Zawalające się ruiny
  • Uratuj Bounca (75 ptaków): Cudaczne ruiny (krótszy)
  • Totalny niszczyciel (bitwa z bossem, krótszy)
  • Ruinna muzyka też fajna (muzyczny, krótszy)
  • Uratuj Indesai i Kolorta (90 ptaków): Niesamowite zamkowe ruiny (krótszy)

SUMA : 64 ptaki do uratowania, 12 fiolek, 40 zegarów, 4 szczury i 20 gwiazdek

Miasto

  • Miasteczkowe kłopoty
    • Najazd: Miasteczkowe kłopoty
  • Uratuj Princess Birdy (115 ptaków): Jesteśmy w Mieście! (krótszy)
  • Pomaganie świniom
    • Najazd: Pomaganie świniom
  • Świnia książe i pościg (krótszy)
  • Rządy pod kontrolą (Bitwa z Bossem, krótszy)
  • Uratuj Night Bird (140 ptaków): Idziemy stąd (krótszy)
  • Magiczne dłonie (bitwa z bossem, krótszy)
  • Uliczna muzyka (muzyczny, krótszy)
  • Uratuj Ride Ptak (160 ptaków): Miasto...Co to jest? (krótszy)

SUMA: 47 ptaki do uratowania, 6 fiolek, 20 zegarów, 2 szczury i 10 gwiazdek

Pustynia

  • Brak żywej duszy
    • Najazd : Brak żywej duszy
  • Uratuj Fry Bird (180 ptaków): Ruchome piaski (krótszy)
  • Trudno tu przetrwać
  • Nie uciekaj!
  • Czas na trochę mnie!
    • Najazd: Czas na trochę mnie!
  • Uratuj Leela Bird (200 ptaków): Uciekamy! (krótszy)
  • Uciekamy 2!
  • Nic tak nie uspokaja 2
    • Najazd : Nic tak nie uspokaja 2
  • Pustynny potwór! (Bitwa z bossem, krótszy)
  • Cisza (muzyczny, krótszy)
  • Uratuj Bender Bird : Żegnaj pustynio! (krótszy)

SUMA: 84 ptaki do uratowania, 18 fiolek,  60 zegarów, 6 szczurów i 30 gwiazdek

Memento Mori: Po prostu stąd spadajmy

DLC

Piggy Island 2

  • Spotkajmy te 2 ptaki
  • nuda na wyspie
  • Puk puk!
  • Damile i jej gry zespołowe
  • Damile i jej dziwne gry
  • Chieuer robi zadymę
  • Chieus robi zadymę
  • Neatagodan robi zadymę
  • 9 piętro
  • Dziwne dźwięki
  • Chmura Ciemności! (bitwa z bossem)
  • Łąkowe ballady pasterzy (muzyczny)

Walentynki

  • Podróż na TheCoolIsland
  • Walentynki
  • Łysy Ptak Naukowiec i jego miłość
  • Świnia, która jest Cool
  • Zakochany tłum
  • Red i Jego Dziewczyna
  • Miłość w przyszłości
  • Zła miłość (bitwa z bossem)
  • Kochana piosenka (muzyczny)
  • Trudna podróż oraz pożegnania

Postacie

Główne

  • Red
  • Hal
  • Barney

Do odblokowania

  • Magneto-Robo - 2.000 ziaren
  • Ginger - 5.000 ziaren
  • Megnus - 10.000 ziaren
  • Flora - 15.000 ziaren
  • Rio De Janeiro - 25.000 ziaren
  • Bomb - 55.000 ziaren
  • Kolort - 80.000 ziaren
  • Neddie - 120.000 ziaren
  • Light Bird - 150.000 ziaren
  • Bellla - 200.000 ziaren

Przez uratowanie

Piggy Island

  • Stella
  • Jay
  • Carmen De Janeiro

Baśniony Zamek

  • Jim
  • Jake
  • Terence
  • Voldrun
  • Matylda
  • Chuck

Ruiny Zamku Gnaark

  • Indkiar
  • Sercel
  • Bounce
  • Kolort
  • Indesai

Miasto

  • Princess Birdy
  • Night Bird
  • Ride Ptak

​Zdobywane podczas fabuły

  • Gunter - W głębokiej wodzie

Poprzez pokonanie w walce z bossem

  • Król Świń (Piggy Island)
  • Banblet (Baśniowy zamek)
  • Murtucen (mini-boss, Ruiny Zamku Gnaark)
  • Świneddie (Ruiny Zamku Gnaark)
  • Świnia książe (mini-boss, Miasto)
  • Doskonała kopia Magika (Miasto)

Ukryte Postacie

Te pistacie odblokowują się tylko poprzez zrobienie czegoś specjalnego

  • Temr - Ukończ Uratuj Temra
  • Skarbelka - Jako Benda uderz skarbelkę w 1 poziomie Piggy Island
  • Flaming (kucharz) - W Żarciokrainie zjedz wszystkie owoce w poziomie "Jedzenie, tylko jedzenie"
  • Flaming (impreza) - Obejrz całe napisy końcowe

W DLC

Chmurki nad Piggy Island

  • Chieuer
  • Chieus
  • Neatagodan
  • Damile

Walentynki

  • Łysy Ptak Naukowiec (ukończ tryb fabularny w tym DLC)
  • The Cool Pig (znajdź okulary The Cool Piga)

DLC

DLC to dodatek do ściągnięcia jedynie przez internet. Wszystkie do tej gry są darmowe.

Lista DLC

  • Chmurki nad Piggy Island
  • Walentynki